Medi ambient

El bus del Parc Nacional d’Aigüestortes duplica el nombre de viatgers i permet reduir deu tones de CO2 en un any

L’augment de la demanda de transport públic s’ha traduït en un estalvi valorat en 54.122 euros

El bus del Parc, el servei de transport públic que permet accedir al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, ha incrementat en un 134% aquesta temporada el nombre d’usuaris respecte a la de l’any passat. A més, aquests s’han duplicat en comparació a les xifres de 2019, l’any que més persones van transportar, un total de 4.044. Així, s’ha assolit la xifra de 7.969 viatgers i l’augment de la demanda dels busos per a accedir al Parc Nacional d’Aigüestortes es tradueix en una millora per al medi ambient.

La reducció de CO2 per l’estalvi de persones que han passat de fer servir el cotxe al bus ha estat d’un 173% en un any, és a dir, s’ha estalviat prop d’onze tones menys de CO2. Tot plegat representa un estalvi valorat en 54.122,39 euros.

Aquest programa, vigent des de 2016 i que s’ha renovat per un any més, s’ha millorat enguany pel que fa a la cobertura del transport en bus i la digitalització. D’una banda, s’ha ofert als excursionistes la possibilitat de gaudir del Parc Nacional al llarg del dia, des de les 6 fins a les 21 hores, afegint també noves expedicions entre el Pla de l’Ermita, Pobla de Segur, Sort, i Pont de Suert. De l’altra, s’ha permès comprar els bitllets a través del web de l’operador i s’ha incorporat codis QR a totes les parades per facilitar l’accés a la informació per part dels usuaris.

Pel que fa al bus de La Vall Fosca-Telefèric enguany s’ha ajustat els horaris del bus i del telefèric per tal d’afavorir al màxim les connexions amb el tren La Pobla-Lleida. D’aquesta manera, es permet als viatgers tenir una expedició d’anada i una de tornada perfectament coordinada amb els tres mitjans de transport (bus–tren– telefèric), aconseguint així una mobilitat sostenible i confortable pels usuaris d’aquests trajectes tant d’anada com de tornada. A més, s’ha obert la venda digital de tiquets del telefèric, del bus i del tren.

Aquests serveis de bus formen part del projecte Interreg Europe Last Mile, que promou la implementació de sistemes de transport sostenibles per a accedir a àrees rurals d’interès turístic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els padrins de la immersió

barcelona

Els experts aposten per mantenir la immersió

Barcelona
Societat

Dies grans a Torroella

TORROELLA DE MONTGRÍ

A Castell-Platja d’Aro volen blindar l’horari escolar compactat

CASTELL-pLATJA D’aRO
salut

El certificat fa multiplicar les vacunacions

barcelona

Recta final del concurs d’idees per a l’eix central de Lloret

LLORET DE MAR

La fira del pessebre d’Olot torna durant quatre dies amb unes 80 parades

OLOT
PERE SALÓ
DIRECTOR TERRITORIAL DE VICEPRESIDÈNCIA I POLÍTIQUES DIGITALS I TERRITORI

“La idea és tenir el 2023 tots els municipis amb fibra òptica”

girona

Aleix Canalias, amb una fila